Переосмислення сутності пропаганди
Ключові слова:
пропаганда; інформаційна війна; інформаційні операції; ЗМІАнотація
У наш час швидкі темпи глобалізації та розвитку технологій спричинили зміну природи використання пропаганди. Більшість людей навіть не усвідомлюють, коли споживають пропаганду, адже вона вже повністю інтегрована в повсякденне життя. Сучасні втілення пропаганди включають ЗМІ, соціальні мережі, рекламу, релігійні організації, зв’язки з громадськістю, виборчі кампанії тощо. За цих умов людство почало активно застосовувати інформаційно-психологічні операції. Як наслідок – виникає новий інформаційний вид протиборства, головною небезпекою якого є інформаційна війна, невід’ємною частиною якої стає пропаганда.
Посилання
Василишин В. Основні підходи до розуміння пропаганди тероризму. Інформація і право. 2016. № 2(17). С. 99–105.
Волковский Н. Л. История информационных войн: т. 2 (XX век) / ред. И. Петрова. Санкт-Петербург: Полигон, 2003. 736 с.
Історія інформаційно-психологічного протиборства: підруч. / за заг. ред. Є. Скулиша. Київ: Науково-видавничий відділ Національної академії СБ України, 2012. 212 с.
Лайнбарджер П. Психологическая война / ред. Н. Берникова. Москва, 1962. 350 с. URL: file:///C:/Users/1/Downloads/95e98e93d636e309cb14ddc4e074041d.pdf
Петрик В. Сутність інформаційної безпеки держави, суспільства та особи. Юридичний журнал. 2009. С. 122–135.
American Historical Association. What is propaganda? Illinois State Library: World War II – Documents (Illinois Digital Archives), 1944. G. I. Roundtable Series, EM 2. 47 p. URL: http://www.idaillinois.org/iiif/info/isl3/14580/manifest.jsonhttp://www.idaillinois.org/iiif/info/isl3/14 580/manifest.json
Jowett G. Propaganda and persuasion. 4th ed. Thousand Oaks, Calif: Sage, 2006. 422 p.
Jowett G., O’Donnell V. Propaganda and Persuasion. 7th ed. Thousand Oaks, Calif: Sage, 2018. 416 p.
Kris E., Leites N. Trends in twentieth century propaganda. Psychoanalysis and the Social Sciences. 1947. № 1. P. 393–409.