Гендерні стереотипи у середовищі сучасних дітей раннього юнацького віку: історико-соціологічний аспект

Автор(и)

  • Алла Бардіна Горлівський інститут іноземних мов ДВНЗ ДДПУ

Ключові слова:

гендерні стереотипи, гендерні ролі, усне інтерв’ю, соціологічне дослідження

Анотація

Українське суспільство переживає значні соціокультурні трансформації, зумовлені війною та зміною суспільних уявлень про гендерні ролі. Молодь, як активний учасник цих змін, формує нові погляди на гендерні стереотипи, що впливає на їхню особистісну ідентичність, соціальну поведінку та професійні орієнтири. Дослідження гендерних стереотипів серед юнаків раннього віку дає змогу виявити, як змінюється їхнє сприйняття традиційних ролей та які чинники впливають на цей процес.
Завданням дослідження є виявлення та аналіз гендерних стереотипів серед юнаків раннього віку і визначення позитивних та негативних змін у сприйнятті гендерних ролей.

Посилання

Алексєєва Г. В. Маскулінність, фемінність як чинник особистісної самоідентифікації у юнацькому віці. Київ, 2005. 19 с.

Волосевич І., Прочуханова О., Стрельник О. Гендерні стереотипи та ролі очима молоді: до і після початку повномасштабної російської агресії. Звіт за результати дослідження. 2022 р. 88 с.

Опитування дітей раннього юнацького віку (Дослідження проведено Бардіною А. Д. 02.05.2024 року серед дітей віком від 15 до 17 років у м. Київ та м. Краматорськ).

Середа В. Усна історія як метод і методологія: деякі проблеми створення та інтерпретації. Львів, 2007. С. 159–165.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-14

Номер

Розділ

Секція 7. Українське суспільство: ментальність та ідентичність