«М‘яка сила» європейських міст під час пандемії COVID-19

Автор(и)

  • Інна Бабій Донецький національний університет імені Василя Стуса

Ключові слова:

«м’яка сила» міста; пандемія COVID-19; «дипломатія міста»; бренд міста

Анотація

У дослідженні окреслено вплив пандемії COVID-19 на «м’яку силу» європейських міст. Основна увага приділена трансформаціям у таких її складових, як культура й туризм. Також досліджено вплив цих трансформацій на формування бренду міста, його міжнародну культурну діяльність та її визнання. Увагу приділено «дипломатії міста, як одному із засобів підтримки «м’якої сили» міст.

Посилання

Cities` Response to COVID-19. UNSESKO. URL: http://en.unesco.org/creative-citites/content/cities-response-covid-19 (last accessed 21.03.2021).

City dialogue on culture – European cities respond to the COVID-19 crisis.URL: https://youtu.be/q2-pd5EWgNU (last accessed: 27.03.2021).

Culture. Cities and the COVID-19 Pandemic: Documenting the Initial Measures and Drafting Challenges Ahead. United Cities and Local Governments. Barcelona. 2020. P. 52.

EU recovery powered by cities. 2020. P. 3.

F. Pipa A., Bouchet M. How to make the most of city diplomacy in the COVID-19 Era. Brookings. 2020. URL: https://www.brookings.edu/blog/up-front/2020/08/06/how-to-make-the-most-of-city-diplomacy-in-the-covid-19-era (last accessed: 21.03.2021).

F. Pipa A., Bouchet M. Multilateralism Resored? City Diplomacy in the COVID-19 Era. The Hague journal of diplomacy. 15(2020). P. 599–610.

Global Cities: new priorities for a new world. 2021. Kearney. 2021. 29 p.

Global Power City Index 2020 /edit. Institute for Urban Strategies. The Mori Memorial Foundation. 2020. P. 32.

Global Soft Power Index 2021. Brand Finance. 2021. P. 120.

London Ranks as the Top «City Brand». Sydney Emerges in Second Place, while Paris Declines from First in 2017 to Third in 2020. Press Release/Ipsos. URL: https://www.ipsos.com/sites/default/files/ct/news/documents/2020-04/city-brands2020-press-release_final-april-2020.pdf (last accessed: 27.03.2021).

Pasquinelli C., Trunfio M., Bellini N., Rossi S. Sustainability in Overtouristified Cities? A Social Media Insight into Italian Branding Responses to Covid-19 Crisis. Sustainability. Issue 13. 2021. P. 1–14. URL: http://doi.org/10.3390/su13041848 (last accessed: 27.03.2021).

Policy Brief: COVID-19 in an Urban World. United Nation. 2020. P. 30.

#RethinkingCiryBranding. City alliances as successful response to the crisis. 2020. URL: https://youtu.be/WDZHN0rZp5k (last accessed: 27.03.2021).

Smart City Index 2020. Institute for Management and Development. Singapore University for Technology and Design. p. 124.

United Nation Tourist Barometer. URL: https://www.untwo.org/untwoworld-tourism-barometer-data (last accessed: 27.03.2021).

World’s best cities 2020. Resonance Consultancy Ltd. 2021.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-05

Номер

Розділ

Секція 6. Пандемії в історії та сучасних міжнародних відносинах